Niet verschenen zonder bericht
No Show/Niet verschenen op de afspraak
Het komt helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen. Met ingang van heden gaan wij daarom, op advies van de LHV (Landelijke Huisartsen Vereniging), een ”no show” tarief invoeren.
Waarom een no-show-tarief?
Onze patiënten willen graag op korte termijn een afspraak maken voor het spreekuur. In die tijd die bij uw huisarts, praktijkverpleegkundige of assistente voor u gereserveerd stond, had er ook iemand anders geholpen kunnen worden. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meld dit dan langer dan 24 uur van te voren telefonisch, per mail of aan de balie bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd. Wij kunnen dan een andere patiënt helpen en U kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk geen no- show tarief berekend.
De hoogte van het no show tarief
Het no-show-tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. Het tarief is 25 euro per afspraak. Hier vallen ook de consulten bij de assistente en praktijkondersteuners onder.
Hoe werkt het?
Wanneer u eenmalig niet op uw afspraak kunt verschijnen, noteren wij dit in uw dossier en wordt u gebeld. Dit brengen nog niet in rekening. Wanneer dit een tweede keer gebeurt ontvangt u onze rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet betaald is, dient u het bedrag contant aan de praktijkbalie af te rekenen, voordat de afspraak door kan gaan. Dit kan alleen contant.
LET OP: Uw zorgverzekeraar vergoedt de no show factuur niet!